مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 14:002019-12-15بين الملل

رونمایی از نظام رتبه بندی جهانی ISC


2019 رونمایی و فهرست نام دانشمندان برتر ایران براساس داده های ISC اعلام شد.

- ، مرکز فارس، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت:این پایگاه پیش از این فقط دانشگاه های کشور های اسلامی را براساس داده های موجود رتبه بندی می کرد و از سال میلادی گذشته برای اولین بار رتبه بندی جهانی را در دستور کار قرار داد.

دکتر محمدجواد دهقانی افزود:در رتبه بندی جهانی ISC، به تفکیک 646 دانشگاه از قاره اروپا، 780 دانشگاه از آسیا، 363 دانشگاه از آمریکای شمالی، 93 دانشگاه از آمریکای جنوبی و 47 دانشگاه از اقیانوسیه حضور دارند.

دهقانی به وضعیت دانشگاه های ایران در این نظام رتبه بندی هم اشاره و خاطر نشان کرد: 43 دانشگاه در 9 بخش در این رتبه بندی حضور دارند.

او ادامه داد: 78 پژوهشگران پر استناد برتر کشور در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر در 14 رشته از جمله مدیریت، اقتصاد مالی، علوم تربیتی و .

در این پایگاه علمی شناسایی شدند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یادآور شد: سهم دانشگاه ها در تعداد پژوهشگران برتر نیز مشخص شده است و دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و شیراز بیشترین سهم را دارند.

در بین رشته ای محمدرضا گنجعلی از دانشگاه تهران، حمید رضا پورقاسمی از دانشگاه شیراز، مصطفی اسلامی از دانشگاه مازندران، محمد میرزازاده از دانشگاه گیلان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نظام رتبه بندی جهانی ISC

رونمایی از نظام رتبه بندی جهانی ISC