مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 13:152019-12-15پزشكي

موج دوم بیماری آنفلوآنزا از پانزدهم دی ماه در استان آغاز می شود


سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: موج دوم بیماری آنفلوآنزا از پانزدهم دی ماه در استان آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بانشی بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیماری آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که در سال جاری شدت بروز آن زیاد بود.

وی بیان داشت: موج اول این بیماری که فراگیری زیادی نیز داشت و ویروس آن قدرت بیماریزایی شدیدتری داشت، از نیمه آذر ماه در استان فروکش کرد.

بانشی اظهار داشت: موج دوم این بیماری در راه است و مردم باید در این راستا مواقبت کرده و کسانی که بیمار هستند تا زمان بهبود در خانه بمانند.

وی افزود: این افراد، از دست دادن و روبوسی اجتناب کرده و حتما تا زمان بهبود از مساک استفاده کنند تا دیگران در معرض این بیماری قرار نگیرند.

بانشی تصریح کرد: مردم برای تامین دارد نیز نگران نباشند و دارو به اندازه کافی در استان وجود دارد و پزشکان داخلی، عفونی و اطفال این داروها را در اختیار دارند و نگرانی برای دارو وجود ندارد.

بانشی اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا بسیار موثر بوده و مردم از دست دادن، روبوسی و حضور در جمع خود داری کنند.

وی افزود: مبتلایان در هنگام عطسه و سرفه با دستمال جلوی دهان خود را گرفته و دستمال استفاده شده را نیز در سطل سربسته قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج دوم بیماری آنفلوآنزا از پانزدهم دی ماه در استان آغاز می شود

موج دوم بیماری آنفلوآنزا از پانزدهم دی ماه در استان آغاز می شود