مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 17:152019-12-14سياسي

پیشتازی جهاددانشگاهی در توانمندسازی بانوان بی سرپرست


رییس جهاددانشگاهی واحد همدان گفت: 209 نفر از بانوان بی سرپرست همدانی در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شناسایی شدند.

- اکبر اسدی شامگاه شنبه 23 آذر در شورای مشورتی زنان استان همدان، با بیان اینکه طرح توانمندسازی اختصاصی زنان سرپرست خانوار در ابتدا برای 6200 زن سرپرست خانوار در 24 استان برنامه ریزی شد، اظهار کرد: براساس قانون مشاغل خانگی، 25 دستگاه عضو ستاد برای این طرح درنظر گرفته شد که در سال 95 این قانون مورد بازنگری قرار گرفت و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به تصویب رسید که 9 استان پایلوت به جهاد دانشگاهی واگذار شد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان تسهیل گر در این طرح وارد شده و در ابتدا سهم استان ما 159 نفر بوده تا آموزش های مشاغل خانگی همچون چرم سازی، کیف و کفش، سفال، پوشاک، فرش و گلیم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه لیست متقاضیان از بهزیستی و استانداری گرفته می شود، ادامه داد: 1022 زن سرپرست خانوار به جهاد دانشگاهی معرفی شده اند که 209 نفر در این طرح انتخاب شده اند.

اسدی به جامعه هدف این طرح اشاره و بیان کرد: زنان مطلقه، شوهرفوت کرده، دارای همسران متواری، مفقودالاثر و بانوان هرگز ازدواج نکرده بیکار که از سن 45 سال به بالا هستند در این طرح قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشتازی جهاددانشگاهی در توانمندسازی بانوان بی سرپرست

پیشتازی جهاددانشگاهی در توانمندسازی بانوان بی سرپرست