مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 07:382019-12-14پزشكي

300 نفر بر اثر بیماری آنفلوانزا بستری شدند


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از بستری 300 نفر بر اثر بیماری آنفلوانزا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وبدای آذربایجان غربی ، جواد آقازاده در خصوص آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان اظهارداشت: طی دو ماه گذشته حدود یک هزار و 300 نفر در مراکز درمانی استان بستری و مداوا شدند که از این تعداد تنها 300 نفر مربوط به بیماری آنفلوانزا بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه طبق بررسی های آزمایشگاهی تنها 23 درصد بستری شده ها در آذربایجان غربی به آنفلوانزا مبتلا بودند، اضافه کرد: اپیدمی بیماری آنفلوانزا به طور معمول دارای سه موج است که از اواسط آبان آغاز شد و تا اواخر دهه دوم آذر ادامه داشت.

آقازاده بیان کرد: اپیدمی بیماری های حاد تنفسی به ویژه آنفلوانزا بر اساس بررسی های میدانی و شواهد مدیریتی کاهش داشته و کاهش تدریجی مراجعه به کلینیک های تخصصی و درمانگاه های عمومی، کاهش پیش رونده بستری های بیمارستانی، کاهش غیبت از محیط های کاری و آموزشی و کاهش درصد موارد مثبت در نمونه های تهیه شده از جمله نشانه های این امر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بدون ارائه آماری در خصوص فوت شدگان ناشی از بیماری آنفلوانزا ادامه داد: میزان فوتی در استان کمتر از میانگین کشوری بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 نفر بر اثر بیماری آنفلوانزا بستری شدند

300 نفر بر اثر بیماری آنفلوانزا بستری شدند