مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 07:102019-12-14سياسي

موانع ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تا سال آینده برطرف می ‎کنیم


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تلاش برای تکمیل پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور و رفع موانع ثبت آن خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تلاش برای تکمیل پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور و رفع موانع ثبت آن خبر داد.

پروانه حیدری در گفت وگو با ایسنا، به داوری پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور در تابستان امسال اشاره کرد و افزود: هرچند ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور بصورت مشروط در این نشست پذیرفته شد، اما برای ثبت نهایی آن موانعی وجود دارد که باید آنها را برداریم.

وی تصریح کرد: برای ثبت ملی این شهر باید برخی اقدامات مانند تهیه بانک اطلاعاتی از هنرمندان صنعتگر این رشته، آمار کارگاه ها و ساماندهی آنها، احداث اِلمان مخصوص تنبور و.

را انجام دهیم.

معاون صنایع دستی استان تاکیدکرد: آنچه برای تکمیل پرونده ثبت ملی این اثر مربوط به حوزه میراث فرهنگی است درحال انجام است، اما برای تهیه اِلمان و برخی اقدامات دیگر نیاز به حمایت فرمانداری، شورای شهر، شهرداری و مردم شهرستان دالاهو داریم.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی تا پایان امسال پرونده ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تکمیل خواهیم کرد و برای سال آینده آن را به وزارتخانه ارسال می کنیم ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تا سال آینده برطرف می ‎کنیم

موانع ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور را تا سال آینده برطرف می ‎کنیم