مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 06:102019-12-14سياسي

سلامت خون در ایران بالاتر از کشورهای آمریکایی است


مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه 76 درصد اهداکنندگان خون در استان مستمر هستند گفت: سلامت خون در ایران و مازندران بالاتر از کشورهای آمریکایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسماعیل پوریانی صبح شنبه در دیدار کارکنان انتقال خون استان با نماینده ولی فقیه با اشاره به تاسیس سازمان انتقال خون از سال 1358 در استان اظهار داشت: در استان دو هزار بیمار تالاسمی و چهار هزار و 500 بیمار خاص نیازمند خون وجود دارد واستان مازندران یکی از پرمصرف ترین استان ها در زمینه خون و فرآورده دهای خونی است.

وی با بیان اینکه حتی به بعضی از استان های اطراف نظیر تهران و یا سیستان و بلوچستان نیز خون ارسال می کنیم اظهار داشت: روند اهدای خون در استان 40 به ازای هزار نفر جمعیت و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه خون های اهدای استان به 47 مرکز ارسال می شود گفت: 76 درصد اهداء کنندگان خون در استان مستمر هستند که از میانگین کشوری بیشتر است.

پوریانی استفاده از کیسه های فیلترار برای کاستن مشکلات در حوزه انتقال خون مهم دانست و گفت: خوشبختانه پیوند مغز استخوان در استان تاسیس شده و دستگاه گاماسل نیز در استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه قبلا تکنولوژی پلاسما را نداشتیم و فقط یک چهارم آن استفاده می شد گفت: در حال حاضر با همکاری آلمان و اتریش دیگر پلاسما از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت خون در ایران بالاتر از کشورهای آمریکایی است

سلامت خون در ایران بالاتر از کشورهای آمریکایی است