مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 05:202019-12-14اقتصادي

تولید 278 تن عسل درخمین


278 تن عسل امسال از زنبورستانهای شهرستان خمین امسال برداشت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: بر اساس برآوردها 278 تن عسل مرغوب در سال جاری در زنبورستان های خمین تولید شده که این میزان تولید به دلیل بارندگی های بهاره، افزایش اطلاعات زنبورداران و استفاده از نژادهای مناسب ملکه زنبور عسل 27 درصد افزایش یافته است.

ارشدی افزود: : 242 نفر از بهره برداران بخش کشاورزی در حوزه زنبورداری در شهرستان خمین فعالیت می کنند و دارای 25 هزار و 782 کلنی زنبور عسل هستند.

او گفت: سال گذشته با توجه به خشکسالی و فقیر بودن مراتع خمین، میزان عسل تولیدی این شهرستان در مقایسه با تولید سال های قبل کاهش داشت.

مدیر جهاد کشاورزی خمین در ادامه افزود: سال گذشته 235 تن عسل مرغوب از 21 هزار و 778 کلنی زنبور عسل با میانگین تولید هر کندو 10 کیلوگرم در 2 مرحله استحصال شده است.

ارشدی گفت: 6 واحد بسته بندی عسل در خمین فعالیت دارند که سالانه سه هزار تن از این محصول را با بسته بندی مناسب به داخل و خارج از کشور ارسال می کنند.

خمین یکی از قطب های تولید عسل در کشور محسوب می شود که از نظر کمیت بعد از شهرستان شازند رتبه دوم تولید این محصول را استان مرکزی دارد، اما از نظر کیفیت در جایگاه نخست قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 278 تن عسل درخمین

تولید 278 تن عسل درخمین