مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 02:352019-12-13سياسي

«مجلس» و «دولت» در اختیار روحانی/ دولتمردان نقشه مجلس یازدهم را می کشند


همراهی بیش از حد برخی از نمایندگان مجلس با دولت، باعث شد حسن روحانی علاوه بر قوه مجریه، مجلس را هم در اختیار داشته باشد.

- خبرگزاری مهر ، گروه سیاست: این روزها و با نزدیک شدن به انتخابات یازدهین دوره مجلس شورای اسلامی، کارنامه مجلس دهم بیش از پیش مورد ارزیابی سیاسیون قرار می گیرد.

ناکارآمدی کلیدواژه ای است که در وصف مجلس دهمی ها به کرات بر سر زبان ها می آید و بسیاری بر این باورند که این مجلس نتوانست از حیثیت خود به ویژه در بُعد نظارتی دفاع کند.

برخی به صراحت می گویند که نمایندگان در این دوره به جای آنکه دولت و وزرا را به خط کنند، تسلیم خواسته های آنان شدند و ظرفیت مجلس را در اختیار دولت قرار دادند.

در واقع اغلب نمایندگان مجلس در این دوره، از ابتدا به دنبال همراهی با دولت بودند به این بهانه که نمایندگان مجلس نهم از ابزارهای نظارتی خود در جهت کارشکنی دولت استفاده کردند.

نقشه راه دولت برای مجلس البته گذری به اظهارات مجید انصاری معاون وقت پارلمانی رییس جمهوردر سال 94 به خوبی نشان می دهد که دولتی ها چه نقشه راهی را برای نمایندگان همسوی خود ترسیم کرده بودند.

انصاری در نشست هم اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف امید در انتخابات مجلس دهم، گفت: بنای دولت تعامل و همکاری حداکثری با مجلس دهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مجلس» و «دولت» در اختیار روحانی/ دولتمردان نقشه مجلس یازدهم را می کشند

«مجلس» و «دولت» در اختیار روحانی/ دولتمردان نقشه مجلس یازدهم را می کشند