مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 آذر 1398 ساعت 03:452019-12-13اقتصادي

برداشت 70 کیلو زعفران در شهرستان خلخال


در سال جاری 70 کیلوگرم زعفران از مزارع کشت محصول درخلخال برداشت شده است.

- بهبود علیزاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: امسال با توجه به وضعیت خوب آب و هوایی در شهرستان خلخال کشاورزان و بهره برداران کشاورزی در بخش های شاهرود و خورش رستم بیش از 70 کیلوگرم زعفران برداشت کردند.

وی افزود: به لحاظ اقلیم سرد و خشک و گرم و خزری بودن منطقه و اینکه روزهای سرد سال از اواخر تابستان در خلخال با ورود به فصل پاییز زیاد است رشد این محصول چشمگیر و از پیازهای کاشته شده محصول خوبی عاید کشاورزان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال تصریح کرد: کیفیت زعفران خلخال با زعفران قائنات و مشهد برابری می کند و با ایجاد زیرساخت بسته بندی این محصول در شهر کلور که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده این محصول قابل رقابت با محصولات سراسر کشور است.

علیزاده گفت: پیاز زعفران جزء پیازهای با عمر بالا و بهره وری زیاد بوده که عمر بیش از 5 سال در مناطق سردسیر عملی شده و در شهرستان خلخال توصیه و اولویت کارشناسان جهاد کشاورزی در حوزه کاشت محصولات کشاورزی و باغی، اصلاح الگوی کاشت،کاشت محصولات کم آب بر با ارزش افزوده بالا است.

وی در حوزه دامپروری نیز از افزایش استقبال از طرح  اصلاح الگوی دام در دام های سبک خبر داد و افزود: در چندین واحد دامپروری و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 70 کیلو زعفران در شهرستان خلخال

برداشت 70 کیلو زعفران در شهرستان خلخال