مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 15:152019-12-12اقتصادي

قایق های صیادی 10 هزار شغل در هرمزگان ایجاد کرده اند


مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی کشور گفت: حداقل اشتغال مستقیم این قایق ها در هرمزگان 10 هزار نفر است که با احتساب خانواده این افراد تعداد به حدود 50 هزار نفر خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسحق تندرو عصر پنجشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان و ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در استان هرمزگان بیش از سه هزار و 300 فروند شناور قایق صیادی دارای مجوز فعالیت می کنند که بیشتر این ها با استفاده از سوخت بنزین کار می کنند.

وی با بیان اینکه هر قایق به طور میانگین برای سه نفر اشتغال ایجاد می کند، عنوان کرد: موتور مورد استفاده در این قایق ها دو زمانه است و 55 اسب بخار قدرت دارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی کشور ابراز داشت: در دهه 80 برای قایق هایی که 21 روز دریانوردی داشتند قریب به هزار و 100 لیتر بنزین با قیمت هزار تومان در نظر گرفته شد اما قایقرانان باید هزینه حمل سوخت را نیز پرداخت می کردند.

تندرو خاطرنشان کرد: به منظور همکاری و همسو بودن با استاندار هرمزگان هیچ قیمتی بر آبزیان دریایی اضافه نشده است و این واسطه ها هستند که باعث افزایش قیمت می شوند.

وی مطرح کرد: نامشخص بودن سهمیه سوخت قایق های صیادی ما را سخت دچار دغدغه فکری کرده است که از استاندار هرمزگان تقاضا داریم که تدبیری بیاندیشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قایق های صیادی 10 هزار شغل در هرمزگان ایجاد کرده اند

قایق های صیادی 10 هزار شغل در هرمزگان ایجاد کرده اند