مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 14:052019-12-12پزشكي

رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوآنزا در مدارس کشور


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوآنزا در مدارس سراسر کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره بیماری آنفلوآنزا، اظهار کرد: با شیوع این بیماری از اول آذر در کشور، دستورالعمل مراقبت بیماری آنفلوآنزا در مدارس، مهد کودک ها، کودکستان ها و سایر مراکز آموزشی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به استان ها ارسال شد.

وی از بارگذاری دستورالعمل مراقبت بیماری آنفلوآنزا در پورتال این معاونت علاوه بر ارسال آن به استان ها خبر داد و افزود: این بیماری حاد تنفسی به شدت واگیردار است و به وسیله چند ویروس از جمله h1n1 و h2n3  در مناطق مختلف جهان از جمله ایران مشاهده شده است.

حمیدی تصریح کرد: تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، سردرد، لرز و خستگی از علائم این بیماری است لذا دانش آموزان با مشاهده این علائم بهتر است به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی پرهیز کنند؛ استفاده از لوازم شخصی، مایعات گرم، استامینوفن ساده و استراحت در منزل از جمله توصیه هایی است که بیماران باید رعایت کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی برخی مدارس به واسطه شیوع این بیماری در بین دانش آموزان خاطرنشان کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوآنزا در مدارس کشور

رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوآنزا در مدارس کشور