مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 09:052019-12-12پزشكي

بهره مندی 750 نفر مبتلا به اچ آی وی در اصفهان از خدمات درمانی


کارشناس برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون 750 نفر بیمار اچ آی وی مثبت به مرکز خدمات رفتاری نواب صفوی مراجعه کردند و از خدمات این مرکز بهره مند شده اند.

- مرجان مشکاتی در حاشیه نمایشگاه آگاهی کامل؛ جامعه ای سالم گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اینکه آمار دقیق مبتلایان اچ آی وی مثبت در استان اصفهان مشخص نیست اظهار داشت: طبق برآوردها تخمین زده می شود که 60 هزار نفر در کشور مبتلا به ویروس اچ آی وی مثبت باشند که 36 درصد این بیماران شناسایی شده اند.

وی افزود: ارائه آمار دقیق نیازمند مطالعه و بررسی دقیق است که چنین مطالعه ای در استان اصفهان نشده است اما با استناد به آمار کشوری براورد می شود که در استان اصفهان بالغ بر دو هزار بیمار مبتلا به ویروس اچ آی وی مثبت وجود داشته باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با معرفی مرکز مشاور بیماری های رفتاری نواب صفوی به عنوان مرکز خدمت رسانی به مبتلایان به اچ آی وی تصریح کرد: مرکز مذکور به عنوان تنها مرکزی است که خدمات رایگان از طریق وزارت بهداشت در اختیار مبتلایان به اچ آی وی قرار می گیرد و خدمات مشاوره ای و پیشگیری و درمانی هم از دیگر خدمات این مرکز به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی 750 نفر مبتلا به اچ آی وی در اصفهان از خدمات درمانی

بهره مندی 750 نفر مبتلا به اچ آی وی در اصفهان از خدمات درمانی