مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 08:362019-12-12پزشكي

مشاهده اختلال عملکرد مغزی در کودکان مبتلا به دیابت نوع 1


یک مطالعه انجام شده توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان داده است که کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 تفاوت های ظریف اما مهمی در عملکرد مغز در مقایسه با افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند، - یک مطالعه انجام شده توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه "استنفورد" نشان داده است که کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 تفاوت های ظریف اما مهمی در عملکرد مغز در مقایسه با افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند، نشان می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، مطالعه جدید محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد که در مجله PLOS Medicine منتشر شده است، اولین مطالعه ای است که مغز کودکان مبتلا به دیابت را با انجام یک کار شناختی ارزیابی می کند.

در اسکن های fMRI، هنگامی که مغز آنها در حال کار بود، کودکان مبتلا به دیابت مجموعه ای از الگوهای فعالیت غیرعادی مغز را به نمایش گذاشتند که در بسیاری از اختلالات دیگر از جمله کاهش شناختی در پیری، صدمه مغزی، اختلال بیش فعالی کمبود توجه و ام اس مشاهده شده است.

این مطالعه همچنین گزارش داد که الگوهای غیرطبیعی فعالیت مغزی در کودکانی که مدت بیشتری است به دیابت مبتلا هستند، بیشتر دیده می شود.

لارا فولند راس محقق ارشد تحقیقاتی در مرکز تحقیقات علوم مغزی استنفورد گفت: یافته های ما نشان می دهد در کودکان مبتلا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده اختلال عملکرد مغزی در کودکان مبتلا به دیابت نوع 1

مشاهده اختلال عملکرد مغزی در کودکان مبتلا به دیابت نوع 1