مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 07:302019-12-11سياسي

اهمیت وکالت های معاضدتی و تسخیری در بیان معاون امور حقوقی دولت


اهمیت حق داشتن وکیل برای مردم و نیز کمک به وکلای جوان باعث شد که معاونت حقوقی رییس جمهور علیرغم صرف نظر از افزایش مورد انتظار در بودجه خود، - معاون امور حقوقی دولت گفت: اهمیت حق داشتن وکیل برای مردم و نیز کمک به وکلای جوان باعث شد که معاونت حقوقی رییس جمهور علیرغم صرف نظر از افزایش مورد انتظار در بودجه خود، در تحقق حقی برای مردم بکوشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فریدون نهرینی معاون امور حقوقی دولت در ارتباط با اهمیت وکالت های معاضدتی و تسخیری اظهار کرد: حق داشتن وکیل و برخورداری از آن در همه مراجع قضایی در شمار حقوق بنیادین و اساسی مردم موضوع اصل 35 قانون اساسی و همچنین در شمار حقوق شهروندی آحاد ملت موضوع مواد 58 و 63 منشور حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: جانمایی این اصل بنیادین در فصل سوم قانون اساسی به عنوان حقوق ملت، نشان از اهمیت و جایگاه والای آن در مهمترین قانون کشور دارد.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری به منظور تحقق بخشیدن به این اصل مهم قانون اساسی به ویژه برای اشخاصی که توانایی انتخاب وکیل ندارند، از سال 1397 در صدد برآمد تا به این اصل مهم جامه عمل بپوشاند.

با این وصف می دانیم که بسیاری از مردم به دلیل عدم توانایی مالی و عدم امکان تأمین هزینه های وکالت، عملاً امکان دسترسی به وکیل را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت وکالت های معاضدتی و تسخیری در بیان معاون امور حقوقی دولت

اهمیت وکالت های معاضدتی و تسخیری در بیان معاون امور حقوقی دولت