مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 06:462019-12-11پزشكي

راز نوارهای سطح ماه زحل مشخص شد


انسلادوس از جمله قمرهای سیاره زحل است که بر روی سطح آن نوارهایی به شکل خط های موجود بر روی پوست بدن ببر وجود دارد و راز آنها بعد از مدت ها افشا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، دانشمندان معتقدند که در قمر انسلادوس مقدار زیادی آب وجود دارد که در عمق آن مخفی شده است.

از نظر آنها فعل و انفعالات ناشی از وجود آب در عمق سیاره یخی یادشده به شکل گیری یک اقیانوس زیرسطحی در انسلادوس انجامیده که ممکن است میزبان زندگی فرازمینی ها باشد و البته عامل شکل گیری خطوط مرموز بر روی سطح انسلادوس است.

اولین بار فضاپیمای کاسینی با گردش به دور این قمر زحل توانست نوارهای عجیب و شگفت آور را بر روی سطح آن شناسایی کند و بررسی های بعدی نشان داد که در زیر سطح این سیاره به ظاهر یخ زده امکان تداوم حیات وجود دارد.

حالا ستاره شناسان به این نتیجه قطعی رسیده اند که عامل شکل گیری خطوط ممتد طولانی بر روی سطح قمر مذکور یک اقیانوس بزرگ زیرزمینی است.

البته هنوز سوالات بسیاری در این زمینه وجود دارد که دانشمندان موفق به پاسخگویی به آنها نشده اند.

از جمله این سوالات می توان به این نکته اشاره کرد که چرا خطوط یادشده تنها در قطب جنوب قمر انسلادوس قرار دارند و چرا آنها در فواصل مساوی از یکدیگر قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز نوارهای سطح ماه زحل مشخص شد

راز نوارهای سطح ماه زحل مشخص شد