مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 18:002019-12-10سياسي

رشد 16 درصدی بودجه شرکت های دولتی نسبت به سال گذشته


سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از رشد 16 درصدی بودجه شرکت های دولتی نسبت به سال گذشته خبر داد.

- محمد خدابخشی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به جلسه عصر امروز (سه شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه با حضور رییس دیوان محاسبات و معاونان او برای بررسی بودجه شرکت های دولتی در سال 99، گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه شرکتی های دولتی پیش از 15 آبان به مجلس تقدیم و برای بررسی به کمیسیون برنامه ارجاع شد.

وی افزود: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نیز بودجه شرکت های دولتی در سال 99 را به دیوان محاسبات ارسال کرد و از آنجایی که دیوان محاسبات برای بررسی بودجه این شرکت ها 20 روز زمان داشت، امروز گزارش آن را به کمیسیون برنامه ارائه کرد.

براساس گزارش دیوان محاسبات، بودجه شرکت های دولتی از 1277 هزار میلیارد تومان در سال 98 به 1484 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 99 افزایش پیدا کرده یعنی بودجه شرکت های دولتی نسبت به سال قبل 16 درصد رشد داشته است.

خد ابخشی ادامه داد: هزینه های جاری این شرکت های بالا بوده و سرمایه گذاری آنها پایین است، اگرچه شرکت های دولتی در ظاهر سودده هستند اما از نظر عملکرد زیان ده هستند.

وی با بیان اینکه اصلاح بودجه شرکت های دولتی توسط مجامع در اجرای ماده 2 قانون تنظیم مقررات دولت از مهم ترین دلایل انحراف و ض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 16 درصدی بودجه شرکت های دولتی نسبت به سال گذشته

رشد 16 درصدی بودجه شرکت های دولتی نسبت به سال گذشته