مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 20:252019-12-09بين الملل

یونان تحریم ترکیه را خواستار شد


وزیر خارجه یونان از تلاش های خود در اتحادیه اروپا برای تحریم ترکیه به دلیل توافق اخیر این کشور با لیبی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه یونان گفت که کشورش برای مجازات کردن ترکیه به دلیل توافقنامه دریایی با لیبی به اتحادیه اروپا نیاز دارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان روز دوشنبه پس از دیدار با وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک در این زمینه گفت: من خواستار محکوم کردن مستقیم این تفاهم نامه ها شدم و پیشنهاد کردم در صورتی که ترکیه و دولت طرابلس از همکاری امتناع ورزند، چارچوبی برای مجازات ها ایجاد شود.

رییس جمهور ترکیه و فائز السراج رییس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد و  متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از خبر داد.

(جزییات بیشتر )  به نوشته اسپوتنیک، با وجود نگرانی های دیپلمات های اروپایی از توافق ترکیه و لیبی، تاکنون اقدامی علیه ترکیه صورت نگرفته است.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز دوشنبه در نشستی گفت که اگر یونان، رژیم اسراییل و مصر بدون اجازه ترکیه اقدامی در منطقه کنند، ممکن است آنکارا اعزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یونان تحریم ترکیه را خواستار شد

یونان تحریم ترکیه را خواستار شد