مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 10:302019-12-09اقتصادي

کاهش25درصدی گازهای گلخانه ای، ثمره گازسوز کردن خودروها/CNGجایگزینی برای بنزین


دبیرکل فدراسیون نفت ایران از کاهش 25 درصدی گازهای گلخانه ای به پشتوانه گازسوزکردن خودروها خبر داد و گفت: سی ان جی جایگزینی مناسب برای بنزین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وحید تقی خانی امروز دوشنبه 18 آذر 98 در جمع خبرنگاران، استفاده از گاز طبیعی را یک جایگزین برای بنزین عنوان کرد که در برخی کشورها مورد استفاده قرار دارد و اظهار داشت: ایران به عنوان کشوری که از منابع گازی قابل توجهی برخوردار است و توانسته توسعه مطلوبی در این حوزه به ثبت برساند، باید استفاده از گاز به عنوان سوخت را در حکم یک استراتژی در نظر بگیرد و دنبال کند.

وی افزود: از سال 1380 بحث هایی پیرامون جایگزینی گاز ما به ازای مصرف بنزین در کشور شکل گرفت که در راستای تحقق بخشیدن به این حوزه، فعالیت ها و اقدامات متنوعی از جمله تولید مخزن با استفاده از مواد هوشمند، کامپوزیت های پلیمری با هدف سبک سازی و ایمن سازی مخزن گاز خودروها و همچنین تولید کیت های الکترونیکی انجام شده و به موازات چنین اقداماتی، شاهد افزایش تعداد جایگاه های سوخت رسانی CNG در کشور بودیم.

این مقام مسئول، هدف اصلی از جایگزینی گاز با بنزین را کاهش هزینه ها و آلودگی هوا عنوان کرد و ادامه داد: بین محصولات هیدروکربوری، متان یا گاز طبیعی، کمترین میزان آلایندگی را به خود اختصاص می دهند و می توانند حدود 25 درصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش25درصدی گازهای گلخانه ای، ثمره گازسوز کردن خودروها/CNGجایگزینی برای بنزین

کاهش25درصدی گازهای گلخانه ای، ثمره گازسوز کردن خودروها/CNGجایگزینی برای بنزین