مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 07:162019-12-09پزشكي

سرماخورده ها از مصرف لبنیات پرهیز کنند


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد کم اشتهایی در حین سرماخوردگی را در جهت پاکسازی دستگاه تنفس و بهبودی زودتر بیمار فرآیندی سودمند خواند و اصرار به مصرف غذاهای سنگین به ویژه در مورد کودکان را اصلاً توصیه نکرد.

- ایسنا/یزد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد کم اشتهایی در حین سرماخوردگی را در جهت پاکسازی دستگاه تنفس و بهبودی زودتر بیمار فرآیندی سودمند خواند و اصرار به مصرف غذاهای سنگین به ویژه در مورد کودکان را اصلاً توصیه نکرد.

دکتر سید کاظم کاظمینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که مصرف آنتی بیوتیک در اکثر موارد برای افراد مبتلا به سرماخوردگی هیچ ضرورتی ندارد، اظهار کرد: بسیاری از بیماران سرماخورده گمان می‎کنند اگر ترشحات سبزرنگ و غلیظ در ریه یا پشت حلق داشته باشند، باید آنتی بیوتیک مصرف کنند اما زمانی استفاده از آنتی بیوتیک البته با تجویز پزشک، ضروری است که تب ناشی از عفونت میکروبی روی داده باشد.

وی در مورد علائم سرماخوردگی‎های ویروسی رایج در فصول سرد سال، تصریح کرد: در این شرایط حالاتی مانند گرفتگی بینی، سرفه خلط دار غلیظ، ترشحات غلیظ بینی و پشت حلق، سنگینی سر در ناحیه پیشانی و گونه ‎ها و عمق چشم ها، همراه با تب خفیف، بی اشتهایی، بیحالی و درد عضلانی روی می‎دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرماخورده ها از مصرف لبنیات پرهیز کنند

سرماخورده ها از مصرف لبنیات پرهیز کنند