مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 آذر 1398 ساعت 06:202019-12-09پزشكي

فقر آهن، شایع ترین علت ریزش مو در زنان


ریزش 100 تار مو در روز طبیعی است، اما درصورتی که تراکم مو کاهش پیدا کند به بررسی پزشکی نیاز دارد.

- ایسنا/اصفهان یک متخصص و جراح پوست و مو گفت: ریزش 100 تار مو در روز طبیعی است، اما درصورتی که تراکم مو کاهش پیدا کند به بررسی پزشکی نیاز دارد.

سید محمدحسین ناجی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ریزش مو در زنان به دلیل سوخت وساز و هورمون های زنانه، خاص تر و بارزتر است.

وی خاطرنشان کرد: ریزش مو در سنین بعد از بلوغ در زنان دلایلی مختلفی دارد که ازجمله می توان به تغذیه، مشکلات هورمونی و وراثت اشاره کرد، اما رایج ترین علت به تغذیه و فقر آهن برمی گردد که این امر در کاهش تراکم مو مؤثر است.

این متخصص و جراح پوست و مو با بیان اینکه مشکلات هورمونی اعم از کم کاری و پرکاری تیرویید و ترشح نامنظم هورمون ها نقش بسزایی در ریزش مو در زنان دارند، تصریح کرد: مشکلات تیروییدی اثرات عمده ای در کاهش تراکم مو دارد، همچنین ترشح هورمون های مردانه و کیست تخمدان در ریزش مو تأثیر بسزایی دارد.

ناجی با اشاره به اینکه ترشح هورمون های مردانه باعث رشد موهای زائد در زنان می شود، افزود: وراثت نیز یکی دیگر از عوامل کاهش تراکم مو در زنان است که از بستگان درجه اول مانند پدر و برادر یا درجه دوم مانند عمو، دایی و پدربزرگ به ارث می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقر آهن، شایع ترین علت ریزش مو در زنان

فقر آهن، شایع ترین علت ریزش مو در زنان