مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 17:502019-12-08سياسي

مشروعیت و مقبولیت هر دو در حکومت دینی اهمیت دارد / مشروع را باید مقبول مردم کنیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر رائفی پور، سخنران و نظریه پرداز در مراسم روز دانشجوی دانشگاه خوارزمی که روز گذشته برگزار شد، - سخنران و نظریه پرداز ایرانی گفت: مشروعیت به شرطی صحیح است که بتوانیم آنچه را مشروع است نزد مردم مقبول کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر رائفی پور، سخنران و نظریه پرداز در مراسم روز دانشجوی دانشگاه خوارزمی که روز گذشته برگزار شد، به تشریح مشروعیت و مقبولیت در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار کرد: حکومت دینی ما مشروع است به شرط آنکه مقبولیت داشته باشد.

رائفی پور توضیح داد: به این معنی که مشروعیت به شرطی صحیح است که بتوانم آنچه مشروع است را مقبول کنیم.

ما مشروعیم به شرط کارآمد بودن و اگر دردی از مردم دوا نکنیم و حرف های زیبا بدون ضمانت اجرا بزنیم، مشروعیت ما زیر سوال می رود.

وی بیان کرد: مشروعیت مقبول به این معنی است که بتوانیم در جامعه ولایت فقیه را فهم کنیم و جایگاه ولایت فقیه را در ساختار اجتماعی و سیاسی برای مردم تبیین کنیم.

رائفی پور با بیان اینکه خواسته اصلی انقلاب اسلامی، گسترش عدالت در زمین بوده است، ادامه داد: عدالت بزرگترین خواسته بشری است به طوری که حتی ظالم ترین حکومت ها هم عدلیه دارند و عدالت را می پسندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشروعیت و مقبولیت هر دو در حکومت دینی اهمیت دارد / مشروع را باید مقبول مردم کنیم

مشروعیت و مقبولیت هر دو در حکومت دینی اهمیت دارد / مشروع را باید مقبول مردم کنیم