مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 12:402019-12-08اقتصادي

چالش واردات کود برای تولید داخل


تخصیص ارز دولتی برای واردات کود، تولید داخل را با چالش های جدی مواجه کرده و امکان رقابت را از تولیدکنندگان گرفته است.

- اظهارداشت: در زمان حاضر با تخصیص ارز دولتی برای واردات کود، قیمت کود تولید شده در خارج از مرز های ایران یک سوم قیمت تمام شده تولیدات داخلی است و همین موضوع امکان رقابت محصولات داخلی با انواع وارداتی را از بین برده است.

وی ادامه داد: تولیدکننده داخلی که قیمت تمام شده یک کیلو کود برایش حدود 4 هزار و 600 تومان می شود چگونه می تواند با انواع وارداتی این محصول که با هزار و 700 تومان به بازار عرضه می شود رقابت کند.

سیروس تصریح کرد: به خاطر همین مشکلات بسیاری از تولیدکنندگان کود با مشکل مواجه شدند و حتی برخی از آن ها تولید خود را متوقف کرده اند.

وی گفت: اگر هدف حمایت از بخش کشاورزی است می توان اختلاف قیمت ارز دولتی و آزاد را در اختیار کشاورزان قرار داد تا خود کشاورز برای هزینه کرد این مبلغ تصمیم گیری کند و بتواند انواع نهاده های کشاورزی را ارزان تر خریداری کند.

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان کود های کشاورزی ادامه داد: اگر می خواهید از تولیدکننده داخلی حمایت کنید باید یارانه واردات برداشته شود تا شرایط رقابت آزاد میان تولیدکننده داخلی و واردات فراهم شود که اگر این مهم انجام پذیرد بدون هیچ شبهه ای باتوجه به ظرفیت های مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش واردات کود برای تولید داخل

چالش واردات کود برای تولید داخل