مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 09:072019-12-08پزشكي

هشدارهای به زنان باردار برای کاهش ابتلا به آنفلوآنزا


جوادیان متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه برای همه خانم های باردار که در طی فصول شیوع آنفلوآنزا هستند واکسن این بیماری توصیه می شود، - مریم جوادیان درباره شیوع بیماری آنفلوانزا با اشاره به اینکه ویروس آنفلوآنزا A وB سبب عفونت های تنفسی می شود، گفت: علامت مهم این عفونت تب،سرفه خشک، آبریزش بینی، دردعضلانی و در موارد خاص تهوع و استفراغ، اسهال و علائم سیستمیک است که معمولاً در افراد سالم تهدید کننده حیات نیست.

وی با اشاره به اینکه زنان باردار استعداد بیشتری برای ایجاد عوارض وخیم بیماری مانند درگیری ریوی دارند، تصریح کرد: بیشترین میزان انتقال ویروس در 48 ساعت اول است و این ویروس از طریق قطرات تنفسی منتقل و فرد مبتلا می تواند با صحبت کردن به صورت نزدیک به اطرافیان انتقال دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه اختلاف دمای زیاد و قرار گرفتن در سرما می تواند بدن را مستعد دریافت ویروس کند، اضافه کرد: عفونت شدید در یک درصد موارد می تواند سبب مرگ و میر مادر شود.

  جوادیان با اعلام اینکه هریک تا سه سال ممکن است اپیدمی و موارد گسترده بیماری بروز کند، بیان کرد: ویروس آنفلوآنزا A سبب ناهنجاری مادرزادی در جنین نمی شود ولی عفونت های شدید مادر موجب سقط درسه ماهه اول،  مرگ جنین داخل رحم و زایمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدارهای به زنان باردار برای کاهش ابتلا به آنفلوآنزا

هشدارهای به زنان باردار برای کاهش ابتلا به آنفلوآنزا