مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 آذر 1398 ساعت 03:252019-12-08بين الملل

کره شمالی از انجام آزمایش موشکی جدید خبر داد


به نقل از خبرگزاری رویترز , خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد، این کشور آزمایشی بسیار مهم در محل پرتاب ماهواره ای سوهای Sohae انجام داده است، محلی که مقامات آمریکایی گفته بودند کره شمالی وعده تعطیلی آن را داده بود.

این آزمایش در حالی اجرا شده است که مهلت یک ساله ای که کره شمالی تعیین کرده، رو به پایان است و این کشور در میان مذاکرات به بن بست رسیده مسئله خلع سلاح هسته ای با آمریکا درباره اتخاذ مسیری جدید هشدار داده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارش خود این اقدام را بدون ارائه جزییات بیشتری آزمایش موفقیت آمیزی با اهمیت بسیار بالا نامیده است.

رییس ستاد مشترک نیرو های نظامی کره شمالی از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرد.

تحلیلگران اعلام کرده اند، از این محل در گذشته هرگز برای پرتاب موشک بالستیک بین قاره ای استفاده نشده است، با این حال از آن برای آزمایش موتور های موشک استفاده شده است.

کارشناسان حوزه موشکی نیز گفته اند، احتمالا کره شمالی به جای آزمایش پرتاب موشک، یک آزمایش بی حرکت موتور راکتی انجام داده است.

آنکیت پاندا، عضو ارشد فدراسیون دانشمندان آمریکا (Federation of American Scientists) در توییتر گفت: این احتمالا یک آزمایش موتوری در جایگاه آزمایشی سو های (Sohae) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی از انجام آزمایش موشکی جدید خبر داد

کره شمالی از انجام آزمایش موشکی جدید خبر داد