مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 14:102019-12-07سياسي

آغاز فعالیت هیات اجرایی انتخابات


فعالیت هیات های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز در این استان آغاز شد.

- مرکزآذربایجان غربی ،معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: فعالیت هیات های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز در این استان آغاز شد.

علی مصطفوی با اشاره به اینکه در این استان 10 حوزه اصلی، 31 حوزه فرعی و سه حوزه برای اقلیت های دینی وجود دارد، افزود: هیات اجرایی در هر حوزه متشکل از 11 نفر عضو اصلی است که هشت نفر آنان از میان معتمدان انتخاب شده اند و سه نفر دیگر نیز فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب و رییس اداره ثبت احوال شهرستان را شامل می شوند.

وی به نحوه انتخاب هشت معتمد هر حوزه نیز اشاره کرد و گفت: براساس ماده 32 قانون انتخابات، فرمانداران و بخشداران هر حوزه انتخابیه 30 نفر از معتمدان از میان اقشار مختلف مردم را که بومی باشند، انتخاب و به منظور تایید صلاحیت به هیات نظارت معرفی کردند؛ پس از دعوت از 30 معتمد تایید شده و با تشکیل جلسه ای در حضور هیات نظارت، هشت نفر به عنوان معتمد اصلی و پنج نفر به عنوان معتمدین علی البدل با رای مخفی انتخاب شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه طی 6 روز گذشته 351 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این استان داوطلب شده اند، بیان کرد: از این تعداد که نوعی رکورد در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فعالیت هیات اجرایی انتخابات

آغاز فعالیت هیات اجرایی انتخابات