مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 14:102019-12-07اجتماعي

پژوهش مبنای بهبود کیفیت زندگی در برنامه ­ریزی شهری است


رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: پژوهش مبنای اصلی بهبود کیفیت زندگی در برنامه ریزی شهری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صدراعظم نوری با بیان این مطلب افزود: مولفه ­های کیفیت زندگی در فضاهای شهری اعم از شاخص ­های کیفیت محیط اقتصادی، کیفیت محیط کارکردی، کیفیت حمل و نقل، کیفیت فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی تنها زمانی می­توانند به سطوح رضایت­مندی شهروندی منتهی شوند که برنامه­ ریزی­ ها و سیاست­گذاری­ ها همراه با مطالعات جامع و نیازسنجی صحیح از وضع موجود و مطلوب شهر بنا نهاده شده باشند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی می­ توان چشم­ اندازی روشن از نیل به اهداف توسعه پایدار شهری و بهبود کیفیت زندگی ترسیم کرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این مهم به ویژه در شهر تهران به واسطه تمرکز جمعیتی و محوریت سیاسی و اقتصادی اهمیت بیشتری پیدا می ­کند، بیان کرد: مطالعات­ مؤلفه­ های کیفیت زندگی در فضاهای شهری شهر تهران نشان می دهد سطح رضایت از شاخص­ های کلی کیفیت زندگی شهری بین کم تا متوسط بوده است.

نوری با تاکید بر اینکه سنجش کیفیت زندگی شهری در کلان­شهر تهران در مقایسه با تجارب شهرهای دنیا در برخی پژوهش ­ها 19 عامل را به عنوان عوامل اصلی موثر بر کیفیت زندگی در کلان­شهر تهران معرفی شده است، یادآور ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش مبنای بهبود کیفیت زندگی در برنامه ­ریزی شهری است

پژوهش مبنای بهبود کیفیت زندگی در برنامه ­ریزی شهری است