مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 آذر 1398 ساعت 10:562019-12-07سياسي

کاربرد گیج فشار چیست؟


با توجه به اهمیت بالای اندازه گیری فشار در سیستم های صنعتی و پالایشگاهی، به کارگیری ابزارهایی مانند گیج فشار و ترانسمیتر فشار می تواند نقش مهمی در کنترل سیستم داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام ابزار سنجش آریا، این ابزارها به شکل های مختلفی اقدام به اندازه گیری فشار می کنند و اتصال آن ها به سیستم های پیشرفته تر به ما اجازه می دهد که کنترل بهتری روی سیستم خود داشته باشیم؛ بنابراین عملاً در برخی موارد نیازی به حضور اپراتور در محل اندازه گیری نیست.

با توجه به این که گیج فشار می تواند نقش مهم و وسیعی داشته باشد در ادامه در مورد نحوه عملکرد آن ها صحبت خواهیم کرد و دو مورد از معروف ترین برندهای تولیدکننده پرشر گیج در سطح دنیا را معرفی می کنیم.

گیج فشار چیست و چگونه عمل می کند؟ گیج فشار یا پرشر گیج یک دستگاه خاص برای اندازه گیری فشار است که امکان استفاده از آن در سیستم های لوله کشی یا در یک مخزن وجود دارد و تغییرات فشار در شرایط مختلف را دنبال می کند.

در حقیقت این ابزار به مانند یک فشارسنج عمل می کند که تغییرات فشار در محیط را به صورت حرکت عقربه در صفحه نمایش یا داده های دیجیتال در یک نمایشگر به اپراتور نشان می دهد.

ساده ترین و قدیمی ترین شیوه های اندازه گیری فشار، استفاده از لوله بوردون بوده که در حال حاضر به عنوان اصلی تری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربرد گیج فشار چیست؟

کاربرد گیج فشار چیست؟