مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 15:002019-12-06بين الملل

انتقاد یمن از بی توجهی جامعه جهانی به اوضاع انسانی این کشور


وزیر حقوق بشر یمن از بی توجهی جامعه جهانی و سازمان های بین المللی به اوضاع انسانی در این کشور انتقاد کرد - علیاء فیصل عبد اللطیف، همچنین اوضاع انسانی مردم یمن را در سایه تداوم تجاوز عربستان و انتشار بیماری وبا وخیم توصیف کرد.

وزیر حقوق بشر یمن از نادیده گرفتن قوانین و قطعنامه های بین المللی در ارتباط با حمایت از حقوق بشر و همچنین از چشم پوشی از آمار های وحشتناک کشتار، آوارگی و گرسنه نگه داشتن مردم وهمچنین همه اقدامات غیر انسانی ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن، ابراز تعجب کرد.

علیاء فیصل عبد اللطیف در ادامه گفت: اکنون این سوال مطرح کرد است که جهانیان در روز جهانی حقوق بشر در حالی که انسان ها در یمن به سبب بمباران و محاصره فرودگاه صنعا و همه گذرگاه ها کشته می شوند، چه چیزی برای گفتن دارند؟جنگ عربستان علیه یمن از مارس 2015 تا کنون در حالی همچنان ادامه دارد که پیامد های مرگبار این جنگ به وخامت اوضاع انسانی در این کشور انجامیده و موجی از نگرانی ها را در عرصه های بین المللی در پی داشته است.

نتیجه جنگ افروزی عربستان تا کنون از بین رفتن سامان و ثبات سیاسی در یمن، بروز خشونت و ناامنی های گسترده، اشغال بخش هایی از یمن به دست تروریست ها و از همه مهمتر قرار گرفتن این کشور در وضعیت اضطراری انسانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد یمن از بی توجهی جامعه جهانی به اوضاع انسانی این کشور

انتقاد یمن از بی توجهی جامعه جهانی به اوضاع انسانی این کشور