مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 12:152019-12-06سياسي

فرهیختگان باید مدیریت مطالبات مردم را بر عهده بگیرند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: قرآن کریم به عنوان کتاب سعادت در سوره لقمان خود را با سه ویژگی حکمت و هدایت و رحمت معرفی می کند.

وی گفت: با وجودی که قرآن کریم کتاب رحمت است اما هر کسی توان و توفیق چنگ زدن به این ریسمان الهی و فیض بزرگ را ندارد.

امام جمعه همدان ضمن بیان اینکه خدای متعال شرط بهره مندی از فیض بزرگ هدایت و رحمت قرآن را در رسیدن به مقام احسان می داند افزود: احسان به معنای نیکی کردن به دیگران و برخورداری از اندیشه درست نسبت به حقایق هستی است.

محسن کسی است که هم فکرش درست باشد هم رفتارش وی با بیان اینکه محسن کسی است که هم فکرش درست باشد هم رفتارش گفت: باید بدانیم میزان و ملاک محسن بودن در چیست، باید خود را با این ملاک ها بسنجیم و اگر در این مدار نیستیم خود را به آن نزدیک کنیم.

شعبانی با اشاره به اینکه بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام باید خود به حساب خودتان رسیدگی کنید قبل از اینکه به حسابتان رسیدگی شود گفت: پاداش مقام محسن بودن در بیش از هفت قسمت قرآن بیان شده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید اگر کسی می خواهد نعمتی که به انبیا دادم به او نیز عنایت کنم شرط آن در محسن بودن است ، در این جا باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهیختگان باید مدیریت مطالبات مردم را بر عهده بگیرند

فرهیختگان باید مدیریت مطالبات مردم را بر عهده بگیرند