مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 11:152019-12-06پزشكي

ماماها برای بخش مراقبت های ویژه نوزادان تخصص ندارند


رییس کل سازمان نظام پرستاری کشور، در نامه ای به معاون درمان وزارت بهداشت، نسبت اشتغال نیروهای ماما در بخش NICU، معترض شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد میرزابیگی رییس کل سازمان نظام پرستاری کشور، در نامه ای به قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، نوشت: محتوای نامه 22316/400/د مورخ 98/9/13 آن معاونت در رابطه با اشتغال به کار نیروی ماما در بخش های NICU را رویت کردم و باعث تاسف و تعجب فراوان گردید.

وی افزود: از معاون درمان وزارت بهداشت که خود سال ها ریاست یک دانشگاه را برعهده داشته است، امضای چنین نامه غیرکارشناسی شده ای بسیار بعید به نظر می رسد.

میرزابیگی در این نامه آورده است: بخش NICU (بخش مراقبت ویژه نوزادان) یکی از بخش های تخصصی و به عبارت کامل تر فوق تخصصی است و غنچه های نوشکفته بوستان زندگی مردم زیادی از این مرز و بوم در این بخش ها به امانت سپرده می شوند که مراقبتی مضاعف، تخصصی و فوق العاده علمی می طلبد.

وی اظهار داشت: در همه جای دنیا و از جمله کشور خودمان برای اینگونه بخش ها علاوه بر داشتن نیروی کارشناس تخصصی، کارشناس ارشد ویژه نیز تربیت و به کار گیری می شود.

آموزش همکاران ماما فقط مختص دوران بارداری و زایمان بانوان و مسائل ویژه زنان و مادران است و هیچ تخصصی در حوزه مراقبت های پرستاری و مراقبت های ویژه ندارند، چه برسد به آنکه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماماها برای بخش مراقبت های ویژه نوزادان تخصص ندارند

ماماها برای بخش مراقبت های ویژه نوزادان تخصص ندارند