مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 آذر 1398 ساعت 10:502019-12-06دانش

واقعیت مجازی، واقعی تر می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، وقتی عکس می گیریم، اطلاعات بصری مربوط به اشیاء اطراف خود را با پیکسل های مختلف موجود در تصویر که حاوی رنگ قسمت هایی از جسم است، - دانشمندان آزمایشگاه ADASE استکهلم راهی برای بهبود کیفیت ترسیم عمق یافتند که واقعیت مجازی و گرافیک کامپیوتری را واقعی تر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، وقتی عکس می گیریم، اطلاعات بصری مربوط به اشیاء اطراف خود را با پیکسل های مختلف موجود در تصویر که حاوی رنگ قسمت هایی از جسم است، ضبط می کنیم.

ترسیم های عمق (یک تصویر مربوط به فاصله بین سطح اجسام تا نقطه دید است) تصاویری هستند که اطلاعات مکانی را ضبط می کنند و پیسکل های آن ها شامل فاصله دوربین تا نقاط مربوط به فضا است.

برنامه هایی مانند گرافیک کامپیوتر، واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی از اصلاحات مکانی برای بازسازی یک شی 3 بعدی استفاده کرده و برای مثال آنرا روی صفحه رایانه نمایش می دهند.

یکی از مسائل مربوط به ترسیم های عمق این است که وضوح آنها، یعنی فرکانس مکانی اندازه گیری های فاصله، برای بازیابی شکل با کیفیت بالا از اجسام کافی نیست و باعث می شود بازسازی های مجازی، غیرواقعی باشند.

محققان با چالش پیداکردن راهی برای بدست آوردن ترسیم های عمق با وضوح بالا از ترسیم های عمق با وضوح پایین روبرو هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعیت مجازی، واقعی تر می شود

واقعیت مجازی، واقعی تر می شود