مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 آذر 1398 ساعت 18:152019-11-22سياسي

دومین شب از جشواره موسیقی کیش: شب ساحل نشینان و هنرمندان سواحل جنوب


شب ساحل نشینان و هنرمندان سواحل جنوب در دومین شب از دومین جشنواره موسیقی کیش با عنوان« موسیقی سواحل جنوب ایران از خلیج فارس تا دریای عمان» در خانه بومیان جزیره کیش برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کیش، دومین شب از جشنواره موسیقی سواحل جنوب ایران در جزیره کیش با حضور شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، ناصر شریفی نماینده مردم بندرلنگه، بستک و کیش در مجلس شورای اسلامی، سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونت ها و مدیران سازمان و علاقمندان به هنر موسیقی سواحل جنوب در خانه بومیان کیش با اجرای گروه تش باد از استان بوشهر برگزار شد.

بومیان شناسنامه کیش هستند شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش در این مراسم با بیان اینکه بومیان شناسنامه کیش هستند اظهار داشت: جزیره کیش در طول تاریخ از فرهنگ بسیار غنی و ارزشمندی برخوردار بوده است که حاصل قرن ها همزیستی، تعامل و ارتباط با زیست بوم محیطی خود و دیگر اقوام منطقه است.

وی زبان موسیقی و آواز ساحلی را بخشی از فرهنگ غنی مردمان جنوب خواند و افزود: موسیقی در زندگی سخت و طاقت فرسای مردم ساحل نشین کاربردهای فراوانی دارد از جمله در صید ماهی و مروارید، انداختن لنج و تور در دریا و بالا کشیدن گرگور و تورها از میان آب های خروشان.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین شب از جشواره موسیقی کیش: شب ساحل نشینان و هنرمندان سواحل جنوب

دومین شب از جشواره موسیقی کیش: شب ساحل نشینان و هنرمندان سواحل جنوب