مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آبان 1398 ساعت 07:062019-11-21پزشكي

8600 بیمار در لیست انتظار پیوند کلیه/رصد بازار سیاه فروش کلیه


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت پیوند کلیه و بیماران دیالیزی در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

- مهدی شادنوش، با عنوان این مطلب که اهدای عضو از فرد زنده در ایران فقط برای پیوند کلیه است، در گفتگو با خبرنگار مهر ، به وجود 40 تا 50 هزار بیمار دیالیزی در کشور اشاره کرد و گفت: هر بیمار دیالیزی سه نوبت در هفته و هر نوبت 4 ساعت به دیالیز احتیاج دارد.

وی با اشاره به وجود 8600 بیمار نیازمند پیوند کلیه در لیست انتظار، افزود: در حال حاضر 60 درصد از پیوندها در کشور از افراد مرگ مغزی و 40 درصد هم از پیوند زنده انجام می شود.

شادنوش، بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در کشور تاکید و تصریح کرد: با فعالیت سامانه پیوند در کشور امیدواریم میزان تخلفات در حوزه پیوند عضو، به حداقل برسد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، راه اندازی سامانه پیوند را در راستای مقابله با بازار سیاه پیوند عضو در کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی این سامانه، بتوان نظارت دقیق تری بر روند پیوند کلیه در کشور صورت داد و از بروز تخلفات احتمالی، جلوگیری کرد.

شادنوش افزود: در سامانه پیوند، وضعیت گیرنده و اهدا کننده کلیه مورد بررسی و ارزیابی دقیق وزارت بهداشت قرار دارد و تمامی مراحل پیوند، نظا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8600 بیمار در لیست انتظار پیوند کلیه/رصد بازار سیاه فروش کلیه

8600 بیمار در لیست انتظار پیوند کلیه/رصد بازار سیاه فروش کلیه