مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 11:202019-11-20اقتصادي

عملیات مایه کوبی فاز 2 تب برفکی دام سنگین در کردستان پایان یافت


معاون سلامت دامپزشکی کردستان از پایان عملیات واکسیناسیون فاز 2 تب برفکی گاو و گوساله در استان کردستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان، ناصر مخدوم اظهار داشت: از اول آبان ماه سال جاری که واکسیناسیون فاز 2 علیه بیماری تب برفکی در دام سنگین همزمان در سراسر استان آغاز و تا 27 آبان ادامه داشت.

وی گفت: اکیپ های عملیاتی با مراجعه به 723 واحد اپیدمیولوژیک، تعداد 68 هزار و 174 راس گاو و گوساله در مقابل این بیماری خطرناک ایمن سازی نمودند.

معاون مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: در این فاز از عملیات که با بهره گیری از 100 نفر واکسیناتور در قالب 42 اکیپ عملیاتی از 25 مرکز عمدتا غیر دولتی و با اولویت دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی، مناطق پُر خطر شامل کانون های سال های قبل و شعاع آنها و همچنین روستاهای دارای جمعیت بالای دام سنگین و روستاهای دارای تردد زیاد دام، علی رغم پیش بینی تعهدات واکسیناسیون 58 هزار راس، توانسته با انجام 117 درصد از تعهدات پیش بینی شده را به صورت کاملا رایگان و با استفاده از واکسن های با کیفیت واراداتی پنتا والان با موفقیت به پایان برساند.

مخدوم افزود: این اداره کل در جهت نظارت بر عملیات مایه کوبی یاد شده با تشکیل 8 اکیپ، بر روند انجام صحیح واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل های صا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات مایه کوبی فاز 2 تب برفکی دام سنگین در کردستان پایان یافت

عملیات مایه کوبی فاز 2 تب برفکی دام سنگین در کردستان پایان یافت