مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 11:162019-11-20اقتصادي

منطقه آزاد ماکو مستعدترین منطقه برای احداث شهرک های کشاورزی


مدیر شهرک های کشاورزی آذربایجان غربی گفت:منطقه آزاد ماکو مستعدترین منطقه در زمینه احداث شهرک های کشاورزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز آذربایجان غربی ،سعید جفایی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو ، این منطقه را مستعدترین منطقه آزاد برای سرمایه گذاری در زمینه گلخانه ای، دامپروری و شیلات دانست و تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران بخش کشاورزی از این ظرفیت بی بدیل مطلع شوند قطعا برای سرمایه گذاری در این حوزه درنگ نخواهند کرد.

او ایجاد اشتغال به ازای هر هکتار برای 10 الی 12 نفر بصورت مستقیم را از مزایای سایت گلخانه ای دانست و افزود: در این نوع کشاورزی راندمان محصول 4 الی 8 برابر نسبت به فضای آزاد افزایش می یابد و از منابع آب وخاک استفاده بهینه خواهد شد.

مدیر شهرک های کشاورزی آذربایجان غربی عبور از مرحله سنتی به صنعتی را در حوزه کشاورزی نیازمند سواد و دانش دانست و اضافه کرد: اولین مشکل در حوزه کشاورزی، کم سوادی بهره برداران است و دومین مشکل در تولید و بعد از تولید است چرا که زنجیره تولید و ارزش بخوبی ایجاد نمی شود.

شایان ذکر است تعداد 91 شهرک های گلخانه در کشور احداث شده که از این تعداد 9 شهرک در آذربایجان غربی واقع است و 2 هزار و 800 نفر بصورت مستقیم در شهرک های گلخانه ای آذربایجان غربی فعال هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه آزاد ماکو مستعدترین منطقه برای احداث شهرک های کشاورزی

منطقه آزاد ماکو مستعدترین منطقه برای احداث شهرک های کشاورزی