مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 10:562019-11-20سياسي

طلاب باید به تبلیغ دین در جامعه بیشتر توجه داشته باشند


جای منبر در جامعه خالی است که باید با توجه به جایگاه بالای منبرها مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله العظمی جعفر سبحانی قبل از ظهر چهارشنبه در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: بنا به گفته امام علی(ع) قوام دین و دنیا در چهار چیز است که نخست به وجود دانشمندی است که عالم باشد و به علم خود عمل کند.

وی با اشاره به تربیت دانشمندان زیادی در ایران پس از انقلاب افزود: چیزی که امروز در جامعه کم داریم عالم مبلغ است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه یکی از دستاوردهای انقلاب را خارج کردن حوزه از بن بست و اضافه شدن علوم جدید دانست و تصریح کرد: جامعه نیازمند عالم ناطق است.

وی منبر را وسیله ای برای حفظ دین مردم دانست و افزود: متأسفانه منبرها امروز کم شده و اکثر روحانیون به علت مشکلات زندگی مجبور به اشتغال در دانشگاه ها و نهادها شده اند.

آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه طلاب باید به اهمیت منبرها توجه داشته باشند، اظهار داشت: خطبا و منبری های توانایی در کشور وجود دارند ولی این تعداد نسبت به نیازها کم است.

وی با بیان اینکه مراجع بزرگ همه در روزگاری مبلغ بودند، افزود: روح تبلیغ سبب شده که مراجع به این درجات برسند و روحانیون نیز باید سعی کنند در کنار مشغول بودن به علم، منبر را از دست ندهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلاب باید به تبلیغ دین در جامعه بیشتر توجه داشته باشند

طلاب باید به تبلیغ دین در جامعه بیشتر توجه داشته باشند