مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 10:562019-11-20اقتصادي

لزوم ایجاد کنسرسیوم صادراتی برای کمک به واحدهای کوچک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یونس ژائله  امروز در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور اظهار کرد: کشور در شرایط جدیدی قرار دارد و تحریم‎ها و شرایط اقتصادی تحمیل شده، فضای تنگی را برای کارآفرینان ایجاد کرده که خواسته ملت نیست.

وی افزود: ما همانطور که در صحنه‎های نظامی موفق بودیم، باید در بخش اقتصاد هم حرکت جدیدی آغاز و ارتباط با کشورهای همسایه را آغاز کنیم.

ژائله تصریح کرد: امروز اقتصاد ایران نباید به نفت وابسته باشد؛ باید درهای کشور را به روی کشورهای همسایه باز کنیم و یک تجارت آزاد داشته باشیم که این تجارت آزاد به دست بخش خصوصی کشورها ایجاد می شود.

رییس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: امروز پنج کشور در این همایش حضور دارند؛ ایران به کشورهای اوراسیا پیوسته و بازار جدیدی به وجود آورده است؛ بخش اقتصاد و تجارت باید بیش از این ها تقویت شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اذعان داشت: نقش ایران به عنوان محوریت کریدور جنوب به شمال فراموش شده و باید احیا شود.

ژائله خاطرنشان ساخت: شاخص ‏های اقتصادی و فضای کسب و کار وضعیت مناسبی ندارد؛ رتبه 132 فضای کسب و کار کشور در دنیا عدد قابل قبولی نیست.

این فعال اقتصادی متذکر شد: اگر می خواهیم در صحنه های بین المللی حضور یابیم، باید بخش خصوصی توانمند شود و اصل 44 به معنای واقع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ایجاد کنسرسیوم صادراتی برای کمک به واحدهای کوچک

لزوم ایجاد کنسرسیوم صادراتی برای کمک به واحدهای کوچک