مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 07:062019-11-20پزشكي

میزان تشعشعات رادیویی کشور از زبان وزیر ارتباطات


با وجود نگرانی ها درباره تشعشعات رادیویی و امواج الکترومغناطیسی، مسوولان معتقدند با توجه استانداردهای موجود، در کشور عددی بالاتر از سطح استاندارد که بر سلامتی تاثیر داشته باشد، - وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از نگرانی هایی که با ورود ابزار دیجیتالی به زندگی افراد افزایش یافته، بیماری های ناشی از تشعشعات رادیویی است.

با افزایش بیماری های جوامع امروزی از جمله سرطان های شناخته شده و ناشناخته، این گمان میان عامه مردم تقویت شده و بسیاری تصور می کنند تشعشعات حاصل از دکل های موبایل یکی از مهم ترین دلایل ابتلاء به انواع سرطان است، هرچند این موضوع تاکنون به صورت علمی ثابت نشده است.

اگرچه ضرر تشعشعات رادیویی صددرصد به اثبات نرسیده، اما برخی همچنان نگران تأثیرات آن بر بیماری ها و خصوصاً سرطان های مختلف هستند.

البته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشعشعات پرتوهای رادیویی را به صورت دوره ای اندازه گیری و اعلام می کند که غالباً این تشعشعات کمتر از حد استاندارد ملی است که می تواند نگرانی ها را در این مورد کاهش دهد.

اما سامانه اندازه گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیس به منظور پایش تشعشعات تجهیزات رادیویی مطابق حدود استاندارد ملی ایران به شماره 8567 و کمیسیون بین المللی حفاظت در برابر پرتوهای غیریون ساز (ICNIRP)، با نصب 7


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان تشعشعات رادیویی کشور از زبان وزیر ارتباطات

میزان تشعشعات رادیویی کشور از زبان وزیر ارتباطات