مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 06:462019-11-20بين الملل

پنتاگون: حمله ترکیه به سوریه به احیای داعش کمک می کند


بازرس کل پنتاگون در گزارشی تازه اظهار کرد، حمله ترکیه به کردهای سوریه و عقب نشینی دونالد ترامپ به داعش اجازه بازسازی خود و تقویت توانایی اش برای انجام حمله در کشورهای خارجی را داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آژانس اطلاعات دفاعی پنتاگون در گزارشی اظهار کرد: داعش از تهاجم ترکیه و خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه برای بازسازی توانایی ها و منابعش در کوتاه مدت در سوریه و در طولانی مدت در سطح جهان بهره برداری کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه سی ان ان ، گلن فاین، معاون بازرس کل پنتاگون در مقدمه ای برای این گزارش نوشت: خروج و استقرار مجدد نیروهای آمریکایی نیز در مبارزه با داعش تاثیرگذار بوده؛ داعشی که همچنان تهدیدی در منطقه و جهان است.

او با اشاره به نیروهای تحت رهبری کردها اظهار کرد: با کاهش ابعاد عملیات آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه، داعش احتمالا از کاهش فشار ضدتروریسم برای احیای عملیاتش در سوریه استفاده خواهد کرد و توانایی هایش را برای انجام حملات خارجی گسترش خواهد داد.

این گزارش که وقایع شمال سوریه را از یکم ژوییه تا 25 اکتبر پوشش داده، به تاثیرات مخرب تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و حمله ترکیه به کردها پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون: حمله ترکیه به سوریه به احیای داعش کمک می کند

پنتاگون: حمله ترکیه به سوریه به احیای داعش کمک می کند