مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آبان 1398 ساعت 06:402019-11-20بين الملل

وضعیت حقوق بشری در نیکاراگوئه حساس گزارش شد


سازمان کشورهای آمریکایی اعلام کرد، نیکاراگوئه در حال تجربه یک وضعیت حساس حقوق بشری است که وضعیت اجرای قانون در این کشور را زیر سوال برده است و علت آن سرکوب مخالفان اعلام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتراضات گسترده سال گذشته باعث کشته شدن 300 تن در نیکاراگوئه شد.

اعتراضات شامل دو اعتصاب غذا از سوی مادران دو فعال بازداشتی بار دیگر در روزهای اخیر و در نتیجه درگیری مخالفان با حامیان دنیل اورتگا، رییس جمهوری این کشور و دستگیری آن ها افزایش داشته است.

گزارش کمیسیون سازمان کشورهای آمریکایی مستقر در واشنگتن در نتیجه انتقادهای اخیر سازمان ملل به دستگیری 16 معترض ضد دولتی به اتهاماتی که آن ها می گویند ساختگی است، منتشر شده است.

سازمان کشورهای آمریکایی پیشنهاد جلسه ویژه مجمع عمومی را برای بررسی اوضاع در نیکاراگوئه مطرح کرده است و در گزارش خود آورده است: مشخص است که نیکاراگوئه در حال تجربه یک وضعیت حساس حقوق بشری است و به همین دلیل ما به سرعت خواستار توجه جامعه بین آمریکایی و سطح جهانی به این مساله هستیم.

دولت نیکاراگوئه تاکنون به این درخواست پاسخی نداده است و پیشتر ایجاد چنین کمیسیونی از سوی سازمان کشورهای آمریکایی را رد کرده و آن را تلاشی برای مداخله در امور خود می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت حقوق بشری در نیکاراگوئه حساس گزارش شد

وضعیت حقوق بشری در نیکاراگوئه حساس گزارش شد