مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 13:102019-11-19اقتصادي

سرنوشتِ بزرگترین شرکت نفت جهان چه خواهد شد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از بلومبرگ، دو سال پیش وقتی موضوع عرضه سهام شرکت نفت دولتی آرامکوی عربستان که بزرگترین شرکت نفت جهان محسوب می شود، - اگرچه هنوز ممکن است عرضه اولیه سهام آرامکو به بزرگترین عرضه اولیه بورس های جهان تبدیل شود اما 25 میلیارد دلار کجا و صد میلیارد دلاری که محمد بن سلمان در سال 2016 از محل عرضه 5 درصد سهام آرامکو روی آن حساب کرده بود، کجا؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو ، به نقل از بلومبرگ، دو سال پیش وقتی موضوع عرضه سهام شرکت نفت دولتی آرامکوی عربستان که بزرگترین شرکت نفت جهان محسوب می شود، مطرح شد بسیاری از سرمایه گذاران خارجی مشتاق خرید سهم این شرکت سعودی بودند و کار به جایی کشید که ترامپ درصدد لابی کردن برای عرضه سهام آرامکو در آمریکا برآمد.

ترامپ در نوامبر سال 2017 در توییتر نوشت: ما اقدام عربستان در عرضه سهام آرامکو در بورس نیویورک را تحسین و از آن استقبال می کنیم.

اما امروز و با قطعی شدن تصمیم سعودی ها برای عرضه سهام شرکت نفت خود و طی شدن روند این عرضه اولیه شاهد آن هستیم که نه تنها عرضه اولیه در بورس نیویورک اتفاق نمی افتد بلکه سهام آرامکو به سرمایه گذاران خارجی از آمریکا، کانادا، اروپا و ژاپن نیز عرضه نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشتِ بزرگترین شرکت نفت جهان چه خواهد شد؟

سرنوشتِ بزرگترین شرکت نفت جهان چه خواهد شد؟