مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 08:062019-11-19پزشكي

سی تی اسکن احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد


بررسی جدیدی که در تایوان انجام شده، نشان می دهد که پرتوهای ناشی از سی تی اسکن می توانند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سازمان انتشارات دانشگاه آکسفورد، پژوهشگران در بررسی جدیدی دریافته اند که قرار گرفتن در معرض پرتوهای دستگاه سی تی اسکن می تواند خطر ابتلا به سرطان تیرویید و سرطان خون را افزایش دهد.

پژوهشگران تایوانی، این بررسی را بر اساس پایگاه داده های مربوط به بیمه ملی سلامت انجام دادند که بین سال های 2000 تا 2013 جمع آوری شده بود.

آنها در این پژوهش، 22 هزار و 853 بیمار مبتلا به سرطان تیرویید، 20 هزار و 157 بیمار مبتلا به سرطان خون و 20 هزار و 157 بیمار مبتلا به گروهی از سرطان خون موسوم به لنفوم غیرهاجکین (NHL) را مورد بررسی قرار دادند.

هدف پژوهشگران از ارزیابی داده های بیمه ملی سلامت این بود تا اطلاعات مربوط به جمعیت شناسی و پزشکی را در تشخیص بیماری و تجویز دارو بررسی کنند.

نتایج این پژوهش نشان داد بیمارانی که به سرطان تیرویید و سرطان خون مبتلا می شوند، احتمالا بیشتر در معرض پرتوهای ناشی از سی تی اسکن قرار داشته اند.

بررسی هایی که در آنها بیمارانی از گروه های مسن وجود داشتند، ارتباطی میان قرار گرفتن در معرض پرتو سی تی اسکن و ابتلا به لنفوم غیرهاجکین را نشان ندادند اما خطر ابتلا به لنفوم غیرهاجکین به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سی تی اسکن احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

سی تی اسکن احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد