موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - نعيمه نظام دوست - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - كميسيون اجتماعي - مستمري بگيران - جودوي قهرماني جهان - كلانشهر كرمانشاه - فيلم فصل فراموشي فريبا - صادق آملي لاريجاني - سامانه ضد تگرگ - فاز دوم هدفمندي يارانه ها - ديپلمه هاي نظري - قطعات كامپيوتر - سيدمجيد حسيني - شركت شهرك هاي صنعتي البرز - شادي مردم ايران - روسكومنادزور - سريعترين خودروها

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آبان 1398 ساعت 06:502019-11-19بين الملل

ترکیه 133 نظامی را در ارتباط با کودتای نافرجام بازداشت می کند


ترکیه 133 نظامی را در ارتباط با کودتای نافرجام بازداشت می کند به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از رویترز، ترکیه دستور بازداشت 133 تن از پرسنل نظامی کشور را صادر کرده است.

دولت ترکیه دستور بازداشت 133 تن از پرسنل نظامی این کشور را که مشکوک به ارتباط با شبکه ای هستند که آنکارا آن را به سازمان دهی کودتای نافرجام سال 2016 متهم می کند، صادر کرده است.

این افرادِ مظنون در عملیاتی که بر استان ساحلی ازمیر در غرب کشور متمرکز است، تحت تعقیب هستند و 82 نفر از آن ها هنوز در زمره نیرو های نظامی فعال کشورند.

آنکارا فتح الله گولن روحانی مسلمان را که از سال 1999 در تبعید خود خواسته در پنسیلوانیا در آمریکا به سر می برد، مسئول طراحی کودتای نافرجام 15 ژوییه 2016 می داند.

این در حالی است که او هر گونه دخالت در آن ماجرا را تکذیب کرده است.

در پاکسازی سه ساله از زمان وقوع آن کودتا، بیش از 77 هزار نفر به زندان افتاده اند و در انتظار محاکمه اند و حدود 150 هزار کارمند دستگاه های دولتی، پرسنل نظامی و افراد دیگر از کار برکنار شده یا از منصب شان معلق شده اند.

دستگیری های وسیع هنوز بطور معمول انجام می گیرد.

متحدان غربی ترکیه و گروه های حقوق بشر با انتقاد از سرکوب های وسیع در این کشور می گویند رجب طیب اردوغان رییس جمهور از آن کودتای نافرجام به عنوان بهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه 133 نظامی را در ارتباط با کودتای نافرجام بازداشت می کند

ترکیه 133 نظامی را در ارتباط با کودتای نافرجام بازداشت می کند