مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 22:202019-11-18پزشكي

چنبره چاقی بر 17 درصد کودکان ایرانی در سن مدرسه


رییس توسعه ورزش و فعالیت کودکان ایرانی با اشاره به این که دو برابر میانگین جهانی کودک چاق در زمان ورود به مقطع دبستان در ایران وجود دارد، اظهار کرد: - متاسفانه 17 درصد از کودکان ایرانی در سن ورود به مدرسه چاق هستند.

صالح رفیعی در گفت وگو با ایسنا و در ارتباط با مقوله کم تحرکی و فقر حرکتی در بین جامعه ایرانی به ویژه کودکان، اظهار کرد: متاسفانه از نظر کم تحرکی جامعه ایران از استانداردهای سازمان بهداشت جهانی وضعیت بدتری دارد و این مساله به هیچ وجه مطلوب نیست.

180 دقیقه فعالیت بدنی در شبانه روز وی با اشاره به این که کودکان باید طی 24 ساعت شبانه روز 10 الی 13 ساعت بخوابند و به مدت 180 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند که از این میزان بیش از 60 دقیقه آن باید با شدت متوسط به بالا باشد، گفت: نه تنها باید فعالیت بدنی کودکان بالا باشد بلکه باید رفتارهای کم تحرک آن ها که به طور مثال نشستن در یک مکان بیش از 60 دقیقه است باید پایین باشد، در غیر این صورت از استانداردهای جهانی سازمان بهداشت جهانی فاصله خواهیم داشت.

عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با بیان این که متاسفانه در ایران کودکان ساعت های متوالی به تماشای تلویزیون می نشینند و ساعت های مستمری را با دستگاه هایی نظیر موبایل، تبلت و غیره وقت سپری می کنند، خاطر نشان کرد: باید به سمتی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چنبره چاقی بر 17 درصد کودکان ایرانی در سن مدرسه

چنبره چاقی بر 17 درصد کودکان ایرانی در سن مدرسه