مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آبان 1398 ساعت 11:302019-11-18پزشكي

12 درصد نوزادان در ایران نارس متولد می شوند


مسئول بخش NICU مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس گفت: سالانه حدود 15 میلیون نوزاد نارس در جهان به دنیا می آید و آمار تولد چنین نوزادانی در کشورهای مختلف از 5 تا 18 درصد اعلام شده که در ایران آمار تقریبی تولد نوزاد نارس 12 درصد است.

- ایسنا/بوشهر مسئول بخش NICU مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس گفت: سالانه حدود 15 میلیون نوزاد نارس در جهان به دنیا می آید و آمار تولد چنین نوزادانی در کشورهای مختلف از 5 تا 18 درصد اعلام شده که در ایران آمار تقریبی تولد نوزاد نارس 12 درصد است.

زلیخا موردکی در آیین بزرگداشت روز جهانی نوزاد نارس در بوشهر گفت: نوزادانی که چند هفته زودتر به دنیا می آیند در معرض خطر مشکلات سلامتی و نیازمند مراقبت های خاص و پیگیری همه جانبه از ابعاد مختلف سلامت از جمله وضعیت رشد و تکامل، ارزیابی شبکه چشم، بینایی سنجی و شنوایی سنجی هستند.

وی ادامه داد: تیم درمانی بخش NICU این بیمارستان تمام تلاش خود را در جهت ارائه مراقبت ایمن و آموزش حمایت همه جانبه از والدین به کار گرفته است.

مسئول بخش NICU مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس اظهار کرد: مراقبت گروهی اهمیت زیادی در این امر داشته و حضور درمانگرها مانند کار درمانگر، گفتار درمانگر، روانشناس، مددکار اجتماعی و مشاور شیردهی کمک می کند تا توانمندی های نوزاد افزایش یافته و عوارض تکاملی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 درصد نوزادان در ایران نارس متولد می شوند

12 درصد نوزادان در ایران نارس متولد می شوند