مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 15:052019-11-17فرهنگي

رونمایی کتاب محیط زیستی در کانون پرورش فکری


کتاب محیط زیستی ویژه نوجوانان با عنوان پستانداران ایران: خرس ها و دیگر گوشتخواران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

- مؤلف این کتاب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: این کتاب، سومین عنوان از مجموعه پستانداران ایران است که عناوین قبلی آن پیش از این، برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده بود.

علی گلشن افزود: در عنوان جدید این مجموعه تصاویری از کوچکترین و بزرگترین گوشتخوار ایران (راسوی کوچک و خرس قهوه ای و سیاه) به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 16 عکاس با این طرح همکاری داشته اند، گفت: هر یک از این عکاسان به مکان های مختلف ایران سفر کردند و از گونه های نادری مانند خرس سیاه بلوچی شبگرد که در حال انقراض و تعداد آن کم است، تصاویر خوبی ضبط کرده اند.

مؤلف کتاب پستانداران ایران افزود: تصاویری از خانواده راسوها، خرس ها، راکون ها، خدنگ ها، شنگ ها (سمور آبی) و رودک ها (گورکن ها) در این کتاب به چشم می خورد.

گلشن با بیان اینکه این کتاب مانند جلد های قبلی از دو بخش علمی و تاریخ و فرهنگ و هنر به صورت کامل تشکیل شده است، گفت: اطلاعات جانورشناسی از کتاب های قدیمی ایران مانند جانورنامه ها و شکارنامه ها، مکمل بخش علمی گونه های جانوری خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی کتاب محیط زیستی در کانون پرورش فکری

رونمایی کتاب محیط زیستی در کانون پرورش فکری