مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 11:562019-11-17اجتماعي

وفس؛ نگین طبعیت گردی استان مرکزی


آب و هوای مطبوع، باغات و اراضی دل انگیز پاییزی و چشم اندازهای بکر روستای وفس از توابع کمیجان استان مرکزی در کمتر منطقه ای در قلب ایران یافت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ روستای وفس از توابع بخش مرکزی کمیجان، با آب و هوای مطبوع، باغات و اراضی دل انگیز پاییزی و چشم اندازهای بکر به نگین طبعیت گردی استان مرکزی شهرت دارد و جاذبه های منحصر به فرد آن در کمتر منطقه ای در قلب ایران یافت می شود.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان کمیجان گفت : تاریخ 3 هزار ساله وفس که ماسوله استان مرکزی می نامندش نشان از ظرفیت بالقوه استان مرکزی برای گردشگری است .

نیکنام افزود : این روستا با طبیعت زیبا و دلنشین از شمال غرب به کوه قلعه گیری و از جنوب شرقی به کوه دزلی می رسد و مساحت تقریبی آن 20 کیلومتر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا 2 هزار و 100 متر است که سرسبزی و طراوت آن در فصول بهار و تابستان به زیبایی مناطق شمال کشور است.

وی ادامه داد : علاوه بر طبیعت رنگارنگ، موقعیت استقرار و هنر معماری نیز در وفس دیدنی است و کوچه باغ های مصفای آن هر گردشگری را به وجد می آورد و به عنوان ظرفیت قوی اکوتوریسم استان مرکزی مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وفس؛ نگین طبعیت گردی استان مرکزی

وفس؛ نگین طبعیت گردی استان مرکزی