مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 08:252019-11-17اقتصادي

شمارش کلنی های زنبورعسل در قیروکارزین


98 هزار کلنی زنبورعسل در قیروکارزین شمارش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس، مدیر جهادکشاورزی شهرستان قیروکارزین از شمارش افزون بر 98 هزار کلنی زنبورعسل در این شهرستان خبر داد.

همتی افزود: این تعداد کلنی در قالب 534 زنبورستان با تولید سالانه افزون بر دو هزار و 400 تن عسل در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی کشور ثبت شده است.

مهدی همتی با اشاره به افزایش 30 درصدی آمار کلنی های زنبورعسل نسبت به پارسال افزود: از مجموع کل زنبورستان ها 307 واحد با تعداد 46 هزار و 880 کلنی زنبورعسل، زنبورداران بومی این شهرستان هستند.

به گفته وی تعداد واحدهای فعال زنبورداری و کلنی های زنبورعسل بومی نسبت به پارسال رشد نزدیک به 50 درصدی دارد و تعداد کل شاغلین در واحدهای سرشماری شده بیش از 700 نفر است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه قیروکارزین پذیرای زنبورداران از نواحی مختلف فارس و دیگر استان ها از جمله اصفهان، چهارمحال بختیاری و قم است اظهار کرد: 227 واحد زنبورداری مهاجر با 52 هزارکلنی در این شهرستان استقرار دارند.

وی وجود ظرفیت های طبیعی و اقلیم معتدل در فصول پاییز و زمستان را از دلایل عمده کوچ پاییزه زنبورداران به این شهرستان دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش کلنی های زنبورعسل در قیروکارزین

شمارش کلنی های زنبورعسل در قیروکارزین