مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 07:512019-11-17بين الملل

پرواز پهپاد جاسوسی آمریکا در نزدیکی پایگاه های روسیه در طرطوس و حمیمیم سوریه


یک پهپاد استراتژیک آمریکایی مأموریتی را بر فراز ساحل سوریه در نزدیکی پایگاه های روسیه انجام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری اینترفاکس به نقل از منابع غربی ویژه نظارت بر پرواز هواپیماها گفت: پهپاد جاسوسی آمریکا مأموریت هایی را در نزدیکی پایگاه دریایی روسیه در بندر طرطوس و پایگاه هوایی حمیمیم انجام داد.

این پروازها در ارتفاع 16 کیلومتری بر فراز آب های بین المللی در شرق دریای مدیترانه انجام شد و این هواپیما مرزهای دریایی سوریه را نقض نکرد.

این منابع اعلام کردند که این عملیات بیش از 10 ساعت طول کشید و مسیر آن شامل سواحل اسراییل و لبنان بود و می توانست حومه دمشق را تحت کنترل داشته باشد.

تحلیلگران معتقدند که استفاده از پهپاد استراتژیک Global Hawk در نزدیکی پایگاه های روسیه در سوریه غیرعادی است چراکه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) معمولا در این گونه مأموریت ها از هواپیماهای RC-135 متخصص در شناسایی سایبری و هواپیماهای P-8A Poseidon ضد زیردریایی و وابسته به یگان دریایی آمریکا استفاده می کند.

اما از این گونه پهپادها در مأموریت های شناسایی در نزدیکی سواحل روسیه در دریای سیاه و طول خط تماس بین طرف های درگیر در منطقه دونباس اوکراین و نزدیکی مرزهای روسیه در منطقه بالتیک استفاده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز پهپاد جاسوسی آمریکا در نزدیکی پایگاه های روسیه در طرطوس و حمیمیم سوریه

پرواز پهپاد جاسوسی آمریکا در نزدیکی پایگاه های روسیه در طرطوس و حمیمیم سوریه