مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آبان 1398 ساعت 06:552019-11-17اقتصادي

برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر آغاز شد/صادرات 100 هزار تن محصول


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت گوجه فرنگی در مزارع استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 100 هزار تن محصول گوجه فرنگی صادر شود.

- خسروعمرانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق الگوی کشت ابلاغی در سال زراعی جاری حدود 11 هزار و 300 هکتار از اراضی آبی استان بوشهر به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کشت گوجه فرنگی به صورت پاییزه و زمستانه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برداشت گوجه فرنگی از هزار و 250 هکتار از مزارع مناطق بخش ارم و بوشکان در دشتستان و بخشی از شهرستان جم آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید 560 هزار تن در استان خبر داد و افزود: 60 درصد به صورت تازه خوری و 40 درصد به صورت فرآوری شده مورد استفاده قرار می گیرد.

وی مهمترین مقصد صادراتی گوجه فرنگی استان بوشهر را کشورهای عراق، قطر، افغانستان، پاکستان و روسیه دانست و بیان کرد: پیش بینی می شود حدود 100 هزار تن محصول گوجه فرنگی برای مقاصد صادراتی ارسال شود.

عمرانی با اشاره به اینکه برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر از از نیمه دوم آبان ماه تا اوایل اردیبهشت سال بعد ادامه دارد افزود: کمترین میزان برداشت گوجه فرنگی مربوط به آبان ماه و بیشترین میزان برداشت مربوط به دی ماه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر آغاز شد/صادرات 100 هزار تن محصول

برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر آغاز شد/صادرات 100 هزار تن محصول